Bangkok - Amsterdam

26 november 2019 - Schiphol Airport, Nederland

Niet echt best geslapen omdat het warm was in de kamer en als je de airco aanzet heb je een enorme herrie maar natuurlijk ook om de terugreis en dan vooral overleeft mijn fiets het wel.

Ik heb mijn fiets in Saigon door laten labelen naar Amsterdam. Eigenlijk zou ik mijn bagage van band halen in Bangkok en dan mijn bagage de volgende dag opnieuw inchecken. Maar omdat ik het gelijk door kan sturen naar Amsterdam (dat zou namelijk niet mogelijk zijn) en niet het risico wil lopen dat het wegen van mijn bagage en fiets, wel goed gaat, want anders moet ik bijbetalen. Heb ik het dus door laten labelen naar Amsterdam.

Ik zit nu toch een beetje van zo zo, is mijn fiets wel in Bangkok aangekomen en belangrijker komt hij ook naar Amsterdam. Dit is de eerste keer deze vakantie dat ik mijn fiets een dag niet gezien heb.

Omdat ik de boarding card voor Bangkok - Amsterdam al had gekregen in Saigon kon ik gelijk door naar de security. Grappig is dat ze beide keren over mijn fietstrappers en ringslot in mijn handbagage vielen. Dat herkennen ze niet. Maar gelukkig als je het laat zien is het prima.

Het was een lange vlucht overdag van 12 uur. Het nadeel van overdag vliegen is dat ik dan sowieso niet kan slapen voordeel dan wel weer is als je aankomt op Schiphol en naar huis gaat dat je dan wel kan slapen, alleen wat kort. Omdat ik de volgende dag weer moest werken.