Kampot- Kep

10 november 2019 - Kep, Cambodja

Gisteravond wederom in een leuke bar beland. Samen met twee Sweden aan de bar gehangen. Ze zaten duidelijk langer aan de bar dan ik 🤪. Ze dronken cocktails en ik bier maar later kreeg ik ook wat cocktails 🤪.

Vanochtend op tijd ontbeten om vandaag een korte route te fietsen, 35 km naar Kep. Als ik niet aan de bar was blijven hangen had ik vandaag twee routes gefietst. Maar gezien fysieke inspanning van gisteren vond ik dat niet zo nodig. Anders had ik vandaag Cambodja verlaten en was ik naar Vietnam gegaan. Dat gaan we morgen doen. Eens kijken of ze mijn visum uit Den Haag mooi vinden.

Kep ligt aan zee met een paar kleine stranden die best vol zitten. Dat komt ook omdat het een nationale feestdag is. Wat wel apart is dat ze met een soort pyjama aan zwemmen. Het ziet er wel vreemd uit. Ze zijn ook erg preuts overal zijn kleedhokjes met een flinke rij.

Er zijn hier veel Resorts dus heb er één uitgezocht met een mooi zwembad. Daar natuurlijk ook gebruik van gemaakt maar een simpel biertje is hier vier keer zo duur als om de hoek.

Het stik hier ook van de hippe, trendy en leuke restaurantjes, koffie tentjes en barretjes. En toch het is nergens echt druk.

Ik zit nu bij een Cambodjaans restaurant en dat is best gezellig en het eten is goed.

Als morgen alles mee zit, daar hopen dan maar op. Dan neem ik in Vietnam de boot naar Phu Quoc een groot eiland voor de kust van Cambodja 🤔.