Phnom Penh - verblijf dag 1

5 november 2019 - Phnom Penh, Cambodja

Op tijd ontbeten om de stad te verkennen. Een tocht gefietst langs diverse highlights zoals de Wat Phnom tempel, de Central Market, de Russische markt en het Nationaal Museum.

Bij het parkeren van mijn fiets op de Russische Markt raakte de parkeerwachter wat van slag. Het was alleen voor brommers, nou mijn fiets past er makkelijk tussen dus niet zeuren. Toen ik mijn fiets op slot zetten had ik het echt verpest voor hem. Dat wilde hij niet, zeur niet zo en ben de markt opgegaan. Leuke markt met allemaal spullen die ik niet mee kan nemen. Maar vooral kleding.

De Wat Tempel staat midden op een soort rotonde en is leuk om even te bekijken. Maar we veel toeristen maar daar hoor ik dan toch ook bij.

Het Tuol Sleng Genocide Museum heb ik maar even overgeslagen en de Killing field’s ook. Daar ben ik al twee keer eerder geweest (2006 en 2013) en dat draagt niet bij aan een fijne dag.

Onderweg nog even mijn fiets laten poetsen door een stel kinderen in een CarWash. Ik wilde het zelf doen maar dat was niet de bedoeling. Dus toch meegewerkt aan kinderarbeid.  Misschien was het hun studiebaantje. Dat hoop ik dan maar weer.

Het Nationaal Museum is best oké vooral veel oude beelden. Dus eigenlijk een beeldig museum 🤪.

S avonds ergens op een dakterras gegeten met uitzicht over de Mekong. Daarna nog wat gedronken in de stad.

Wat wel grappig is dat een aantal mensen mij blijkbaar heeft zien fietsen toen ik op weg was naar Phnom Penh. Want ik ben al een paar keer aangesproken met “you are the guy on the bike” Yes it’s me. You must be crazy. Yes I am 🤪.