Saigon - Bangkok

25 november 2019 - Ho Chi Minh City, Vietnam

De dag van vertrek. Eerst nog een dag/avond in Bangkok rondhangen. Dat zal wel meevallen omdat ik om 22:00 uur aankom.

Omdat ik vandaag pas om 17:00 uur wordt opgehaald heb ik besloten om een late check-out te doen. Anders sta ik om 12:00 uur op straat en dat vind ik niet echt ontspannen. Wat dan wel wat flauw is dat het best erg duur is.

Omdat het koffieapparaat bij het hostel om hoek stuk was. Ik ging hier elke keer heen voor een cappuccino. Ben ik bij een echte Franse bakker/restaurant terecht gekomen waar je heel goed kan lunchen met echt brood.

Ook nog even wat wezen shoppen omdat de Dongetjes toch op moeten.

Een grappig boordje gekocht en had geen zin om af te dingen anders kom ik niet van de Dongetjes af.

Uitgebreid geluncht bij de Franse bakker en daarna terug naar het hotel.

Ik vind het inchecken wel even spannend omdat mijn prachtige fietsdoos meer dan een kilo zwaarder is dan de Schipholfietsdoos. Ook mijn ruimbagage is een aantal kilo’s te zwaar inclusief mijn handbagage. Dat kan wel eens wat gezeur worden.

Ik werd keurig op tijd opgehaald voor de transfer naar de luchthaven en was daar ruim op tijd.

Best wat mensen vroegen waarom ik een TV mee had, nou die zijn hier veel goedkoper 🤪.

Ik was als eerste aan de beurt voor het inchecken dus met zweet in de handjes naar de balie. Inderdaad mijn ruimbagage is te zwaar dik 12 kg daar komt nog een fiets met doos van 24 kg bij 🙀 en ik mag maar 30 kg meenemen. Dat wordt dus flink bijbetalen dacht ik zo.

Nu de fiets even wegen. Die was nog geen 16 kg 😳. Die is van al dat fietsen natuurlijk flink afgevallen (dat is dan bij mij niet gebeurd) dat heb je met die moderne fietsen van tegenwoordig.

Nu maar hopen dat mijn fiets erin zit en niet honderd cocos noten o.i.d. Nee er ging wat mis bij het wegen maar ja dat ga ik niet vertellen.

Prima vlucht naar Bangkok gehad en mijn visum voor Thailand ging ook zonder problemen. Ik werd keurig opgehaald om naar het hotel te gaan.

Morgen vroeg op voor mijn vlucht naar Amsterdam.