Stung Treng - Kratie

1 november 2019 - Kratie, Cambodja

Vroeg opgestaan om ergens te ontbijten omdat dat in het hotel niet kon. Noodle soep besteld met stukken 🦴. Dus alleen de eetbare delen eruit gevist. Terug in het hotel stond de taxi klaar. Toch een geruststelling. De taxi heeft mij 67 km verderop gebracht naar O Krieng. Er stonden drie huizen omdat nu een dorp te noemen vind ik ook zowat.

In de taxi onderweg naar O Krieng

Nu moest ik zelf aan de bak en 76 km fietsen. Gelukkig was ik vroeg en het was zeker niet zo warm. Het was best een oké route en de wegen waren ook een stuk beter. Nu zat er gravel tussen het asfalt in plaats van andersom .

De kinderen in Cambodja zijn erg leuk. Ze staren je eerst aan en zeggen dan heel voorzichtig hallo. Als je wat terug zegt zijn ze helemaal blij. Voor mij is dat allemaal extra werk 😬 omdat hier onwijs veel kinderen zijn. Maar ik offer me wel weer op.

Eten onderweg heb even geparkeerd. In dit gebied is het me even te vaag. Dus heb nog een Snickers uit de verpakking gelikt 🤪 die hadden het duidelijk te warm en ben doorgefietst naar Kratie. Hier was ik lekker op tijd dus een mooi hotel gezocht en na het douchen de stad in. Deze stad ligt aan de Mekong een prachtige lokatie. Na wat springrols en een cappuccino het bier geprobeerd.

Spreekt voor zich

Ik heb nu al een uur de kroegpoes op schoot 😳. 🐱Die poes heeft een rare staart en ik weet niet of dat zo hoort.

Kroeg poesStaart van de poes

Morgen weer een lange tocht en ga proberen vroeg te vertrekken. Ik wil in een paar dagen in Phnom Penh zijn de hoofdstad van Cambodja. Ik ben hier twee keer eerder geweest en dat is een bijzondere stad waar veel te doen is. Hier ga ik sowieso een aantal dagen blijven. Ik loop tenslotte voor op schema.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade