Tri Ton - Chau Doc

16 november 2019 - Chau Doc, Vietnam

Door al dat gezeur met het eten van gisteren was is toch iets wat sacherijnig. Uiteindelijk een noedelsoepje als ontbijt genomen. Eerst maar even de grote stukken vel en de botsplinters eruit vissen. Je bewaard tenslotte het lekkerste voor het laatst 😳.

Vandaag een normale route van ruim 50 km. Gelukkig was het niet te warm en ook geen wind. Het was een leuke rustige route over het platteland. Het laatste stuk voor Chau Doc ging over een dijk maar deze weg zijn ze aan het vernieuwen. Dus heel veel stof met een wasbord effect. Dat is na 15 km wel vermoeiend, vooral aan je handen.

Chau Doc is een grote stad waar ze stoffige blanken ook weer wat beter begrijpen.

In een luxe grote koffiebar heel voorzichtig een warme cappuccino besteld en je geloofd het niet, maar die kreeg ik ook. Niks aanwijzen of Google Translate. Ik kreeg gewoon wat ik vroeg 😜. Dus mijn dag is weer goed.

Na wat zoeken een meer dan prima guesthouse gevonden. Ik ga mij zelf eerst even ontdoen van de vieze combinatie zonnebrand met stof en daarna lunchen. Want ik ben heerlijk op tijd in de stad aangekomen.

Zo even wat gegoogeld voor een goed restaurant. Zit dus nu bij het Victoria hotel. Best heel chique maar ik wil vandaag gewoon heel erg lekker eten.

Het eten was in één woord geweldig!! Begonnen met een zalmtartaar, Loc a Lac (Cambodjaans gerecht) en een creme brulee toe. Kosten wel 700.000 Vietnamese dong maar dan heb je ook wat.

In het guesthouse een tijd met de Nieuw-Zeelandse eigenaar gesproken. Wel weer grappig die woont hier al 18 jaar.