Vinh Long - My Tho

21 november 2019 - My Tho, Vietnam

Vroeg ontbeten op het terras langs de Mekong.

Het was een leuke route met veel bruggen en een aantal ferry’s. Het weer zat ook mee bewolkt, dan wordt je in ieder geval niet geroosterd, en het was lekker koel 32°C 🤔.

Wederom werd er op de ferry even aan mijn armen en benen gevoeld 🤬. #Metoo!?!

En dan is er koffie!!

Onderweg kwam ik een piepklein koffie kraampje tegen, zie foto op de weblog. Er stond een groot boord espresso. Ik dacht dat gaan we even checken. Er stond een koffiebonenmaalmachine, een professionele koffiemachine dus wat kan er nu nog mis gaan? Ik bestelde een espresso, boontjes werden gemalen, suiker in de koffiebeker, in mijn geval prima. De gemalen boontjes in de koffiemachine bekertje eronder. Nou dit gaat nog steeds goed!!

En toen draaide de barista zich vlug om, om een grote schep met ijsblokjes in de espresso te gooien. Gelukkig stond ik er met mijn neus bovenop en heb deze ramp kunnen voorkomen. De espresso was heerlijk!

Waarom die Vietnamese alles ijskoud eten wat bij ons warm is en alles wat koud is warm, dat snap ik nog niet. Dat hadden die Franse toch wat beter moeten uitleggen.

Maar goed ik zit nu aan de franse frietjes. Die zien eruit als franse frietjes , ze zijn lekker warm maar ze gooien er suiker in plaats van zout overheen. Dat draagt dan weer niet bij aan mijn geluk.

Ik zit weer in een prima hotel in My Tho. Met een zwembad maar het regent nu dus ga straks even kijken hoe koud dat water is.

Morgen mijn laatste route fietsen van de vakantie. Dan zit ik in Ho Chi Minh City anders gezegd Saigon. Ik ga daar natuurlijk ook fietsen maar ik heb dan de routeboekjes van de AWOL (Asian Way Of Life) uitgefietst.

Vanavond in een bbq restaurant gegeten. Kreeg het advies om een bepaalde combi te bestellen. Het was duidelijk dat ik alleen was. Werd die hele tafel volgezet met 17 schaaltjes met verschillende soorten vlees. Een hoeveelheid die één persoon nooit op kan. Zie foto, daar mist nog de mini pizza en twee grote boorden. Kreeg nog de vraag of er wat extra’s moest komen, ja graag 😳.

Ik snap best alle spraakverwarring. Ik ben te gast en spreek hun taal niet en ken de gebruiken niet. Maar als iemand alleen binnenkomt dan adviseer je toch niet om een gezinsmenu te kiezen. Het koste eigenlijk niks, nog geen €7 en het was goede kwaliteit.

Het is weer na 21:00 dus is het stil aan het worden op straat. Dat zal in Saigon absoluut anders zijn.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl