Pakse - Tad Lo

24 oktober 2019 - Tad Lo, Laos

Op het moment van vertrek uit Pakse kwam ik een oude Texaan tegen die in Thailand woont en regelmatig een rondje fietst. Ik had al van hem gehoord maar nu kwam ik hem tegen. Hij gaf wat advies over overnachtingen enzo. De etappe van vandaag was slechts 35 km maar wel met veel klimmen. Gelukkig was het een stuk minder heet dan de anderen dagen maar het klimmen kost heel veel energie. Het is een prachtige rit over rustige wegen. Ik voel me regelmatig Willem Alexander iedereen zwaait naar me of ik wordt nageroepen. Dat is erg grappig. Halverwege nog een waterval bezocht midden in de jungle. Niet groot maar wel weer leuk. Aan het einde van de etappe nog even langs mister Vieng gegaan een koffieboer met een homestay. Het zag er leuk uit maar voor de rest niet veel te beleven. Dus besloten om gelijk de volgende etappe te fietsen van 55 km. Misschien was dat toch een km te veel maar goed ik zit na 90 km in Tad Lo. In een prachtig Resort naast een waterval waar ik volgens mij de enige ben. Ik heb nog niks van het Resort gezien omdat ik in het donker ben aangekomen. Gelukkig heb ik de beste fietsverlichting die er op de markt is. Maar die Laosjes doen pas het licht aan als ze jou zien. Dat is best verrassend. Morgen vroeg gaan hier olifanten in bad 😳. Ik heb een grote badkamer maar die beesten komen de trap niet op. We gaan het morgen zien.