Saigon - Verblijf dag 1

23 november 2019 - Hồ Chí Minh, Vietnam

Gisteren nog even door de stad gelopen maar het zal ook te maken dat ik moe was. Maar de drukte, de verkopers en weet ik veel wat allemaal overviel mij best wel. Dus weer even naar het hotel terug. Het is hier zo druk je kan je er niks bij voorstellen. In een kwartier rijden er net zoveel brommers voorbij als er totaal in Nederland zijn.

Elke twee seconden wil iemand wel iets van je. Als je je omdraait heb je gelijk een één of andere waaier van de volgende verkoopster in je gezicht. Maar na even uitblazen in het hotel en een biertje ging het gewoon weer prima.

In 2013 was ik hier met Anjo toen hebben we een biercafe gezocht en ook gevonden. Maar deze was toen dicht. Dus gisteravond even gekeken maar hij is weg 🙀.

Maar deze buurt is het ultieme uitgaansgebied met tientallen restaurantjes, barretjes en disco’s. Dus ik heb hier uitstekend "butter chicken" bij de Indiër gegeten.

Hier gaat het in ieder geval niet om 21:00 dicht. Dus ik was om 3:30 uur weer in het hotel.

Toch weer vroeg wakker dus maar gelijk de stad in voor een fietsdoos. Nou ik denk dat het gelukt is. Afmetingen en verpakkingsmateriaal doorgeven. Flink geld betaald en nu maar hopen dat de doos bij mijn hotel terecht komt. Maar ik denk dat het wel goed zit.

Deze man heeft in 2013 ook de fietsdozen voor Anjo en voor mij gemaakt.

Na wat door de stad getoerd te hebben, is op zich een bijzondere ervaring om hier te fietsen. Toch nog even langs de dozenman en de doos was klaar maar ik krijg hem morgen pas.