Can Tho verblijf

19 november 2019 - Can Tho, Vietnam

Na een zeer goed ontbijt op de fiets de stad in. Het was best heel warm en als je niet continu fietst dan is het erg warm. Dus na wat bezienswaardigheden een grote shopping mall in gevlucht om even wat af te koelen.

Terug in het hotel het zwembad geprobeerd. Volgens een paar Vietnamese was het water erg koud 🥶. En inderdaad het water was koud, ruim 28°C 😬. Dus na 1 seconden voorzichtig wennen aan het water was ik door.

Bij een leuk tentje eerst een biertje gedaan. Er zaten wat toeristen en dat zag je in deze stad bijna niet. Dus na het bier prima Thais gegeten.

Eigenlijk is er niet veel te doen in deze stad. Ze hebben wel een Night Market en veel winkeltjes. Maar het is elke keer meer van hetzelfde.

Nog wat gezocht naar een gezellig café oid maar de èèn of andere club waar ik naar binnen ging daar stond de muziek zo onvoorstelbaar hard (het deed gewoon pijn aan je borstkas) dat ik gelijk weer naar buiten ben gegaan.

Maar op de hoek van het hotel was het gezellig. Dus daar een paar biertjes gedronken.

Wat erg grappig is er komen continu karretjes, brommertjes en wat nog meer voorbij die van alles verkopen. Meestal iets wat een Vietnamees wel durft te eten. Zoals gedroogde inktvis die zo plat is als een boekenlegger. Even in het vuur zodat ie totaal verschrompeld dan even door de mangel sausje erbij en knabbelen maar 🤔. Of een broodje met een lange rode sliert die eerst met chirurgische handschoenen uit een zak wordt getrokken dan op een vaag broodje wordt gedaan met wat geraspte cocos en een duister sausje. Ik heb het toch maar even overgeslagen.

Morgen een korte route 55 km naar Vinh Long

1. Monique:
    21 november 2019
    Mis je dan soms niet een bal gehakt , aardappelen en sperziebonen? Haha geintje
  2. Daan:
    21 november 2019
    Wat ik echt heel erg kan missen is een haring of vers bruinbrood met hagelslag🤔