Can Tho- Vinh Long

20 november 2019 - Vinh Long, Vietnam

Wederom een heerlijk ontbijt en op tijd weg voor een redelijk korte route van 55 km. Het was wat gepuzzel om het begin van de route te vinden. Maar dat is mij ook weer gelukt 🥳.

Ik moest een paar hele grote en steile bruggen over. Zo ongeveer de grote van de Erasmusbrug in Rotterdam. Alleen veel steiler.

Voor de rest was het weer een mooie route. Maar niet zo mooi als de twee routes hiervoor.

Onderweg nog gestopt bij een echte koffiebar. Het stond met koeieletters op de gevel. Dus ik dacht cappuccino!!  En inderdaad ik kreeg orange juice met veel ijs en met veel suiker 😳. Lekker hoor.

Eten ging ook niet zo geweldig maar deze keer was het toch wel mijn eigenschuld. Op het moment dat ik in een dorpje was waar ik kon eten heb ik het niet gedaan en onderweg lukte het niet echt omdat ik dat eten nu niet echt zag zitten of ze hadden die schnitzel met appelmoes en patat niet 😜. Maar op een zakje chips, goed voor het zout want ik merk dat dat af en toe wat laag is, en wat Oreos is het toch gelukt.

Ik zit in een prima hotel met uitzicht op de Mekong. Ik kon een goedkopere kamer krijgen op de begane grond met uitzicht op een dichte heg. Nou dat vind ik wat te somber.

Ik ben de stad nog even in gegaan om mijn beentjes te laten masseren bleek het een beauty salon voor dames te zijn. Maar toch hebben ze deze beauty onderhanden genomen. Die beentjes hebben dat af en toe nodig. Dus ik stond gelijk met mijn voeten in een bak met theeblaadjes 😳 en wat stukken gemberwortel in mijn mond 🤪.

In de stad kwam ik nog een behoorlijk valse hond tegen maar toen ik op de fiets dichterbij kwam liep het dun door zijn vacht 😬. Hij heeft gerend en gejankt voor z’n leven en ik heb hem daarbij nog even geholpen door achter hem aan te fietsen 🙀.

Het zijn er deze reis niet veel maar ik heb toch wat boze honden achter mij aan gehad. Maar de meeste zijn gelukkig bang voor fietsers omdat ze die niet horen aankomen denk ik.

Na wat zoeken een prima eet tentje gevonden. Een Japans gerecht besteld en dat was meer dan prima.

Raar is het wel dat het ‘s avonds  heel druk op straat is en na 21:00 doodstil. Daarin tegen is het om 5:00 ‘s ochtends al weer druk op straat.

Morgen een korte route van 50 km naar My Tho