Kratie - Stueng Trong

2 november 2019 - Stoeng Treng, Cambodja

Na een goed ontbijt in het guesthouse waar ik gisteren ook een biertje gedaan had. Op tijd vertrokken voor een lange tocht van 86 km naar Stueng Trong. Het was een afwisselende tocht grote stukken over de grote weg en delen door hele kleine dorpjes. Onderweg zelfs een cappuccino kunnen drinken. Ze hadden ook een soort instantmaaltijd waar alleen heet water bij moest. Nou laat maar doorkomen dan hoef ik niet in die pannetjes van oma te kijken. Maar het gerecht was zo onvoorstelbaar scherp ik kon het met geen mogelijkheid eten. Na drie happen deed zelfs mijn slokdarm en maag pijn. Ik ben echt wel wat gewend maar dit sloeg alles. Na beter kijken op de verpakking bleek ook dat dit het aller heetste was wat ze hadden. Dus toch mijn laatste en zeldzame Snickers uit de verpakking gelikt 🥳.

Wederom veel hallo’s. Nog een klein stukje heel dicht langs de Mekong gefietst. Ik reed letterlijk door mensen hun achtertuin maar dat vinden ze prima. Ik moest de ferry op tijd halen, deze gaat om het uur en ik had geen zin om een uur te wachten . Dus de laatste 25 km ontzettend aan het trappen geweest om op tijd bij de boot te zijn. Ik was er 13:45 dus kaartje kopen en naar de boot. Op het moment dat ik op de boot zat vaarde hij gelijk weg. Toch raar als de boot elk heel uur gaat.

Volgens het routeboekje moet er een hotel zijn maar die heb ik niet kunnen vinden. Uiteindelijk een kamer gevonden in een smoezelig motel. De kamers zijn niet schoon en er liggen muizenkeutels. Daar ben ik niet z’n fan van. Maar eigenlijk is dit stadje één grote zooi. Omdat er niet of nauwelijks asfalt ligt zit alles onder de rode stof. Ik moet zo nog eten en daar verheug ik me niet echt op. Ik heb niks gezien om te willen eten.

Wonder boven wonder zit er een Koreaans restaurant. Heel populair en het eten was geweldig. Had ik dus niet verwacht.

Ik moet nog twee dagen fietsen naar Phnom Penh en daar verheug ik mij dus erg op. Ik heb al een hotel geboekt met een zwembad en een jacuzzi op het dak.

Ik hoop wel dat de dorpjes en het eten wat beter worden dan waar ik nu zit. Na Phnom Penh moet ik nog maar 900 km 🤪. Maar daarvan is een heel groot deel Vietnam en dat is veel minder primitief.

Morgen moet ik maar een kort stukje fietsen 35 km en het moet een leuk dorpje zijn.