Stueng Trong - Kampong Cham

3 november 2019 - Kâmpóng Cham, Cambodja

Na een onrustige nacht, erg warm en om onder een airco te slapen heb ik slechte ervaringen mee. Ik werd om een uur of vier s nachts wakker van een gebed dat door een één of andere megafoon werd verkondigd. Dus gelijk mijn bed uit en de stekker eruit getrokken 😬.

Daar heb ik toch maar vanaf gezien. Ik weet dat er ooit een toerist was die dat deed en die had een week begeleid wonen maar dan wel zonder kamersleutel. Omdat hij in Birma de stekker eruit had getrokken.

Na wederom een prima ontbijt in een koffietent vertrokken naar Kampong Cham. Een route van 35 km. Toch merkte ik dat ik gisteren veel en hard had gefietst. Ik kreeg er niet de gang in. Het was wel een leuke en afwisselende route. Toen ik bijna op de plaats van bestemming was, ik hoefde alleen maar de brug over. Was de brug afgesloten 🙀. Moest ik 5 km om fietsen.  Maar wel over het platte land.

Ik had al via internet een hotel geregeld om uitdagingen te voorkomen. Zit nu in een erg leuk guesthouse in Kampong Cham. Het wordt gerund door een aantal vrolijke Cambodjaanse dames.

Ik zit nu op het terras bij te komen 🍺 met uitzicht op de Mekong. Eigenlijk baal ik een klein beetje dat ik morgen al weer weg moet omdat deze stad echt wel oké is.

Na een rondje door de stad te hebben gefietst weer naar het guesthouse gegaan. Het weer begon te veranderen en nu regent het keihard.

Er moet een goeie pizzeria zijn dus ik ga mij daar zo direct even oriënteren 🤩.

Morgen wordt een lange en zware dag. Ik moet 110 km fietsen naar Phnom Penh. In mijn routeboekje staat dat een deel van de weg erg slecht is. En een slechte weg hier is ook echt heel slecht 😳.

Morgen het vervolg.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Monique:
    4 november 2019
    Weet niet of hij nou bij je overkwam maar wat is het er mooi Daan, de kevers en sprinkhanen schijnen gezond te zijn😋
  2. Daan:
    4 november 2019
    Hoi Monique het is inderdaad erg mooi. Af en toe ook wel zwaar. Dat heeft het meest met de warmte te maken. Al die insecten laat ik even links liggen. Wat ze “normaal” eten is al uitdaging genoeg. Groetjes Daan