Hanoi dag 6

1 december 2023 - Hanoi, Vietnam

Ik had dat niet in de blog gezet maar een of ander insect heeft mij in mijn been geprikt, twee keer om precies te zijn en daar heb ik verdomt last van. Ik kan er niet van slapen. Hier ga niet naar de doctor maar naar de apotheek. Dus een zalfje gehad. Maar dat maakt veel pijnlijker. Dat staat ook in de bijsluiter nou lekker dan. Gelukkig kan ik in Nederland er even naar laten kijken.

Het regent al meer dan 24 uur wat ga dan doen in stad. Eerst maar een cappuccino bij mijn favoriete tent en granola met yoghurt als lunch.

Omdat ik begrijp dat het nogal koud is in Nederland besluit ik om een jas te kopen. Het is een erg mooie namaak donsjas en die zal zeker voldoen als ik in Nederland aan kom. Het is in Hanoi ook zeker niet warm. De winter is hier begonnen en dan is het hier rond de 20 graden. Echt koud dus.

Na wat geslenter in de regen is het tijd voor het avondeten. Ik kom terecht in het centrum van Hanoi in een bistro. Ik bestel hier wederom een steak. Maar nu ben ik voorbereid ik bestel er patat bij met echte mayonaise voor het eerst sinds een maand.

Wat dan wel irritant is dat de patat als voorgerecht komt. De steak is wederom prima en wat erbij zit is inderdaad erg weinig.

Dan maar weer eens kijken in dat bruine café. Wederom de wel bekende film. Daar wordt ik toch wel melig van.