Hanoi dag 8

3 december 2023 - Hanoi, Vietnam

Wederom een foto loos verhaal.
Vandaag wordt het surprise maken. De doos is klaar nu de fiets uit elkaar halen. Omdat hij veel te zwaar is moeten de dragers, de trappers, het ring slot, het zadel er en standaard er af. Daar baal ik toch iets van. Als ik dat had geweten had ik een lichtere versie laten maken. Maar goed ik heb erg veel bekijks voor het hotel en dat is ook grappig. De technische Vietnamees vind het maar wat mooi.

Na een uurtje mag hij de doos in om er in Nederland weer uit te komen.

Ik ga weer lunchen en koffie doen waar ik “altijd” kom. En ze kennen me nog.

Voor de laatste keer door Hanoi slenteren. Ik pas nog even trui en krijg een maatje M nou die ga ik niet passen. De dame vind mij “skinny“ nou dat is veertig jaar terug dat iemand dat tegen mij zei.

Maar goed 4x XL past dit magere mannetje ook niet. Nu vind ze mij toch wel groot. Nou gelukkig maar.

Ik had in het hotel alle vijf de fietstassen omgekeerd om deze op nieuw te pakken als hand- en ruimbagage.

Alle fietsonderdelen doe ik in de ruimbagage zodat ik geen gezeur krijg bij de security. Dus plak alles dicht. Het is toch verdacht zwaar. Gelukkig is er een weegschaal voor skinny mannetjes. Oh prima ruim 24 kg. Toch op internet kijken, shit max 23 kg. Dus toch alles weer opnieuw herpakt. Na een hoop geklooi denk ik dat het nu goed is. Dit geeft toch weer een stress prikkel.

Ik wilde vroeg gaan slapen maar ik voel aan mijn bierwater dat gaat nu zeker niet lukken. Eerst nog even eten in het hotel. Gelijk een dubbel portie puree erbij besteld.

Dus toch even rondje lopen. Ik had geen zin in Charlie Chaplin. Leuk detail ik heb geen Vietnamese Dong meer. Toch kijken of in met Creditcard kan betalen. Dat moet ik nog zien

1. Bart:
    4 december 2023
    Zo alles gelezen. Erg leuk. Maar je bent al weer bijna thuis. 👍
  2. Rutger:
    5 december 2023
    Je begint je net thuis te voelen.
    Volgende keer shrinkwrap? Of je fiets daar laten voor volgende keer?