Hanoi dag 5

30 november 2023 - Hanoi, Vietnam

Na het ontbijt ga ik naar het Military museum. Ik moet even zoeken naar de ingang. Logisch dat ik die over het hoofd zag. Het museum is ‘s middags dicht. Dat vind wel bijzonder maar goed.

Ik ben hier eerder geweest in 2011 toen stonden er tanks en vliegtuigen dat was best indrukwekkend. Maar die zijn dus allemaal weg. Nu hangen er veel foto’s van belangrijke soldaatjes maar dat is voor mij totaal niet interessant.

Daarna fiets ik een groot rondje door de stad. Alleen al om die brommers dwars te zitten. Ik ga naar een hele grote shopping mall om wat rond te struinen.

Na wat lummelen ga ik eten. Dit keer wil ik even wat westers eten. Dus ik beland op het dakterras van een groot hotel. Met een prachtig uitzicht over Hanoi.

Ik kies een steak en die is echt geweldig maar alles er omheen groeten(opgerolde wortel en een halve radijs) en puree is zo weinig dat past op één grote lepel. Dit is echt veel te weinig eten. Ik zeg er wat van maar dat helpt niet echt. Ze zal het doorgeven, nou eigenlijk moet je het probleem oplossen. Maar moeten ze nog leren.

Op naar de night market maar die is er niet echt. Er staan wat stalletjes maar die verkopen allemaal hetzelfde en eigenlijk dezelfde plastic zooi. Dit geld bijna voor alle winkels in Hanoi. Ze verkopen allemaal hetzelfde en dat tien keer in een straat. Soms zitten er prachtige winkels tussen maar die moet je zoeken.

Ik neem nog een biertje in de bruine kroeg. Gisteren hadden ze een Charlie Chaplin film op staan en vandaag weer. Leuk detail gewoon dezelfde