Hanoi dag 7

2 december 2023 - Hanoi, Vietnam

Ik moet het hotel verlaten omdat ik naar een ander hotel ga wat door het reisbureau is geregeld. Dit is een mooi en luxe hotel. Alleen jammer ik mag er pas om 14.00 uur in. Ik mag wel mijn bagage stallen en mijn fietsdoos. Ook leuk er is een zwembad op het dak maar het is veel te koud om te zwemmen.

Ik ga vaste patronen ontwikkelen en die Vietnamese herkennen dat dus ik hoef geen cappuccino te bestellen die komt gewoon.

Nog wat verpakkingsmateriaal gekocht voor mijn fiets. Deze keer bij de dozenmevrouw.

Nog een laatste ronde door de stad fietsen en die gaat over een bekende brug Long Bien Bridge, deze is 120 jaar oud. Eigenlijk is het een spoorbrug met aan weerszijden fietspaden. Zoals ik de brug zie is deze in een erg slechte staat. Maar wel leuk om te zien. Helaas mag ik geen foto’s meer uploaden op de reisblog omdat er 500 foto’s opstaan en dat is max.

Toch nog een keer naar de apotheek. Gelukkig is er iemand op straat die redelijk Engels kan dus die helpt. Nu heb ik het idee dat ik een veel beter zalfje heb. Speciaal voor insecten beten. Ook even gegoogled en inderdaad dit zou moeten werken. Gelukkig helpt Paracetamol bijzonder goed.

Er is een goeie pizzeria vlak bij het hotel. Ik bestel een voorgerecht en een pizza. Ik krijg een belachelijk groot voorgerecht een halve meloen met parmaham. Ook fijn de pizza komt ook gelijk mee. Dat zijn wel onhandige dingen.

Het is onwijs druk in de stad er spelen diverse bandjes op straat waar de brommers dan weer door heen proberen te komen. Maar die Vietnamese maakt het allemaal niks uit

Bij het meertje dat is hartje centrum staat een groot podium met zang en dans. Leuk om te zien maar het is drukker dan druk. De stalletjes om te eten staan daar gewoon tussen met kleine tafeltjes en krukjes het maakt ze niet uit dat de mensen bijna over hun boord heen lopen.

Verderop is de night market zoals die bedoeld is. Met tig stalletjes met van alles en nog wat. Maar het is zo druk dat ik meer zin heb in een biertje dan om nog meer te lopen. Dus ga verder kijken naar Charlie Chaplin en inderdaad de film staat weer op. Het is druk in de kroeg maar ik prop mij ergens tussen.

1. Miriam:
    4 december 2023
    Jeetje bijna aan het einde van je mooie reis
    Wat vliegt de tijd
    Hier sneeuwt het al 2 avondjes achter elkaar
    Brrr
    Geniet nog maar even van de "kou" daar