Overzicht over het dorp

11 november 2023 - Nong Khiaw, Laos

Ik ontbijt laat bij de buren. Deze keer neem ik de pancakes. Het is een prima tentje en het eten is erg goed. Alleen je moet op een piep klein krukje zitten. Deze heeft een normale hoogte maar het zitvlak is bijzonder klein. Ik ben barkruk technisch wel wat gewend maar dit is een oprot kruk.

Gelukkig voel ik mij een stuk beter. Nog wel verkouden maar niet meer een loopneus.

Na het ontbijt met mijn fiets naar de  boot office voor een boot ticket. Eigenlijk is de ticket belachelijk duur. Omgerekend $20 dat is duurder dan de twee boot tickets die ik nodig had om in Luang Prabang te komen en dat was een paar honderd kilometer. Dit is maar 80 km varen. Maar goed ik weet niet hoe het anders moet en ik kan het wel leien. Soms heb ik het idee dat ik hier en daar wat genaaid wordt. Ik zie er niet uit als een backpacker. Dus af en toe, ik weet het niet. Maar goed ik ben ook geen smoezelige backpacker.

Er is hoog op de berg een view point waar ik heen wil. Maar dat blijkt een serieuze klim te zijn op mijn Birkenstocks. Zoals gewoonlijk doe ik dit op het heetst van de dag dus ik kom drijfnat aan op het view point.

Maar het uitzicht is fantastisch. Dit is echt uniek. Zie foto’s.

Na weer terug te zijn in het dorp op jacht naar koffie. Ik vind een uitstekende koffietent.

Ik ga weer terug naar het hotel om wat af te koelen. Het is hier een heel stuk warmer dan in Thailand ruim dertig graden.

Na een stomme Netflix film is het tijd om te gaan eten. Na wat omwegen kom ik weer terecht bij de buren waar ik gisteren ook heb gegeten. Je moet er lang wachten maar het eten is top en ik heb geen haast.

1. Iwan:
    12 november 2023
    Briljante foto's. Hopelijk knap je snel op.
  2. Daan:
    12 november 2023
    Hoi Iwan ja voel me al weer prima. Ik mag weer bier😬. De uitzichten zijn werkelijk prachtig dat krijg niet helemaal goed op de foto. Eén zorg voor mij is wel dat ik dat soort heuvels op moet fietsen.