Champasak - Munlapamok

28 oktober 2019

Vandaag van Champasak naar Munlapamok gefietst dat is 75 km. Na een slechte nacht door Max. Ik stond om 02:00 uur naast mijn bed om de F1 te kijken.

Is het toch weer gelukt om in Munlapasak te komen. Ik denk dat ik langzaam ga wennen aan de warmte omdat ik minder dorst heb. Maar het is nog steeds warm.

Het eerste deel was prima asfalt maar de laatste 35 km was off-road. Dat is met een bepakte fiets best zwaar. Maar het leuke is wel dat de Lao op die weg nog nooit een Farang gezien hebben. Een Farang is een blanke (gek op een fiets). Het wordt ook continu naar me geroepen. Kinderen willen graag een high five en die krijgen ze dus ook.

Zelfs schoolklasjes raken van slag als ik voorbij kom. Als ik ergens stop om wat te drinken raken de mensen wat van slag. Dus dan maar wat brutaal en zelf het drankje uit de koelkast pakken.

Na aankomst in Munlapamok het gasthouse gezocht en gevonden. Er was niemand dus even bij de buren vragen. De vrouw aan wie ik het vroeg begon heffing met haar armen te zwaaien dat ik beter weg kon gaan. Zo’n eng wezen had ze nog niet gezien 👻. Maar uiteindelijk toch gelukt.

Het is wel erg behelpen maar ik slaap er alleen maar. De eigenaar kwam keurig aankloppen om te vertellen waar ik kon eten. Kort gezegd hij wilde zijn geld maar was wel erg vriendelijk. Om 18:00 klaar met eten en dan is hier echt helemaal niks te doen. Dus op mijn telefoon mijn video maar bewerkt. Deze ga ik proberen door te sturen als het lukt. Zie film.