Munlapamok - Don Khone

29 oktober 2019 - Khong Island, Laos

Vandaag vroeg vertrokken en ontbeten met 3 bananen en wat slokken water.

De “ferry” lag voor de deur. Ik dacht dat ik die grote boot moest hebben maar ik moest die opgevoerde kano hebben. Voor 20.000 kip (€2) naar de overkant gebracht een tocht van nog geen vijf minuten dus was wel wat genaaid.

De fietstocht vandaag zou niet lang zijn dus heb gelijk twee routes uit het route boekje gedaan. Totaal maar 50 km gefietst.

Ik merk nu al dat mijn fietsconditie beter wordt. Mijn gemiddelde gaat omhoog en mijn benen hebben nergens last van.
Onderweg nog even wat geluncht bij een erg onvriendelijke vrouw. De communicatie was schreeuwen. Ik versta geen Lao dus hoe hard je het ook zegt ik snap er de ballen van 🙀.
Wat wel fijn is dat je na wat moeilijke uitleg precies krijgt wat je niet wil hebben. Maar toch een goeie lunch.

In de Mekong liggen diverse eilanden dus ben wat aan het eiland hoppen geweest.

Ik zit nu op het eiland Don Khong in een mooi Resort met een zwembad. Op eens vind ik dat wel belangrijk. Ik heb een kamer met uitzicht op de Mekong dat is toch erg  leuk.

Morgen hoef ik niet veel te fietsen want ik heb een soort van rustdag. Ik ga een waterval bezoeken en wat over het eiland crossen.

Nu net gegeten en een biertje. Ik denk dat ik er nog één bestel.

1. Monique:
    29 oktober 2019
    Wat ziet de natuur er mooi uit!! Erg leuk dit, dank voor de mooie foto’s