Don Khone rondje

30 oktober 2019 - Khong Island, Laos

Na een vaag ontbijt, met broodjes die op broodjes lijken maar er totaal niet naar smaken. Een soort opgedroogde vaatdoekjes.  Na het ontbijt vertrokken om het eiland te verkennen. Als eerste naar de watervallen van Don Khone Somphamit. Het is een soort van pretpark met van alles te doen. Maar wilde alleen de watervallen zien.

Toch indrukwekkend dat in een rivier eilanden zijn met watervallen.

Don Khone Somphamit Waterfalls Park

Er was een best oké restaurant dus gelijk wat gegeten. Wat ik dan wel apart vind is dat het personeel echt geen letter Engels begrijpt. Op de kaart aangewezen wat ik wilde is de serveerster met de kaart met haar vinger op de plek waar ik had gewezen naar de keuken gegaan 😳. En kreeg precies wat ik had gevraagd.

Vlug nog even naar het toilet omdat dat er ook oké uit zag maar bij het doortrekken van het urinoir kwam het water uit alle koppelingen zetten en stond de vloer gelijk blank 🙀.  Dus heb me snel uit de voeten gemaakt. 🏃🏼‍♂️ Maar heb het toch maar even gezegd. Raar is wel dat ze dat dan wel meteen begrepen 🤔.

Over het eiland heeft een stoomtrein gereden maar die is nu weg. Nog wel een spoorbrug die de eilanden verbind maar zonder trein.

Oude spoorbrug

Verderop op het eiland waren houten boten aan het maken. Leuk om te zien.

Dit gaat een boot worden

Bootje bouwen

Nu weer even het zwembad onveilig maken.

Morgen ga ik Laos verlaten en ga ik Cambodja in. Ik begrijp uit het boekje dat het een zeer stoffige tocht gaat worden over een lange slechte weg. Ik moet 86 km afleggen en dat is op een slechte weg gewoon veel. Hoe het mij is vergaan vertel ik morgen. Nu eten en 🍺.

1. Iwan:
    31 oktober 2019
    Prachtige natuur. En leuk dat we via het blog je reis een beetje kunnen volgen.