Kep - Doung Dong (Phu Quoc Island)

11 november 2019 - Duong Dong, Vietnam

Gisteravond was er toch niet veel te beleven dus terug naar het resort.

Na het ontbijt een korte route, 35 km naar Ha Tien in Vietnam gefietst. De grens bij Cambodja was wat vaag aankomende en vertrekken personen in één ruimte. De beambten deed eerst de “arrivals” en ging toen achter een ander bureau zitten voor ”departure”. 🤔. Hij heeft wel tien keer door mijn paspoort gebladerd en waarom geen idee. Er staan wel een hele hoop stempels in.

Op naar de grens met Vietnam. Groot formulier ingevuld waar ik niet altijd iets van begreep. Dus de helft niet ingevuld. Nou hij heeft het formulier niet eens bekeken. Daarna visum af laten stempelen. Alles weer in de fietstas en gaan. Langs de slagboom 🙀. Dat was niet helemaal de bedoeling je moet natuurlijk je paspoort laten zien. Er hebben tien in het groen gestoken Vietnamese naar gekeken dan ga je nummer elf zeker niet overslaan. 😎

Daarna door naar het havenstadje Ha Tien. Opzoek naar een kaartje voor de ferry naar Phu Quoc Island. Het is wat chaotisch in deze stad dus kon het niet snel vinden. Dat zal hier dus vaker gebeuren want ineens stond er een brommer naast me die wel kaartjes kon regelen. Dus ben ik achter hem aan gefietst.

Voor vertrek nog wat gegeten, ik dacht ik wil wel noodle soep maar het vlees lag in de zon en de vliegen aten er ook van 🤢. Doe dan maar een gebakken ei op brood.

Vietnam lijkt toch iets minder fris met eten. De landen hiervoor zag alles er net wat verzorgder uit en schoner.

Fiets op de boot gezet, ik ben wel even meegelopen met de “portier” dat was niet de bedoeling. Maarja als jij aan mijn fiets zit loop ik echt wel even met mee.

In minder dan 1:30 uur naar het eiland gevaren. Ik had de snelle ferry die gaat 50 km/h.

Op het eiland aangekomen direct door gefietst naar Doung Dong 14 km verderop. Het leuke van een eiland is, behalve dan in Nederland dat die zelden vlak zijn. Dus toch weer wat klimmen. Maar goed ik heb tenslotte geoefend. Ik heb ruim 1400 km in de beentjes zitten en ze klagen nog niet 😜.

Ik merk dat Vietnam veel toeristischer is, dat heeft ook zo zijn voordelen. Het stadje Doung Dong waar ik nu zit ziet er erg leuk en gezellig uit dus ik ga hier een paar dagen blijven.

Wat ook wennen is dat er een explosie aan brommers hier rijd en ze toeren als ze inhalen 🙀. Daar moet ik toch weer even aan wennen. Zeker als vrachtwagens naast je toeteren.

Ik heb een leuk resort gevonden met zwembad. En ga zo een plek zoeken om te eten.

De temperatuur valt de afgelopen dagen erg mee. Nog wel ruim in de 30 °C maar goed uit te houden. Ik denk ook dat het komt dat ik dichterbij de zee zit.