Doung Dong (Phu Quoc Island)

12 november 2019 - Duong Dong, Vietnam

Gisteravond prima gegeten en nog een stuk door de stad gelopen maar ik merkte dat ik toch heel moe was. Dus weer terug naar mijn kamer. Het is wel een gezellige stad.

Vandaag een groot stuk door de stad gelopen. Over de markt waar ze de meest bijzondere etenswaren verkopen. Heelveel vis die nog leeft, veel grote schelpdieren die ik nog nooit heb gezien, grote kikkers. De slager legt het vlees gewoon in de zon 🤔.

Mijn maag, na een maand, is iets van slag niet heel heftig maar wel wat ongemakkelijk. Vooral als je gebruik maakt van een hurktoilet 😳.

Mijn leesbril van een paar euro uit NL heeft het begeven dus vandaag een nieuwe gekocht. Dat is niet heel makkelijk omdat ze deze alleen bij een opticien verkopen en die zijn hier zeldzaam. Dus is de bril vijf keer duurder dan in Nederland.

Je kan hier SCUBA duiken en dat ben ik ook van plan. Maar dan moet mijn maag even normaal doen. Een wetsuit en de schijterij is niet een combi waar ik me op verheug. Dan wordt het een soort racepak.

Vanavond toch afgesproken om morgen te gaan duiken in het noorden van het eiland. Het is niet heel spectaculair het is tenslotte ook maar 7 mtr diep. Maar het is wel weer leuk. Nu maar hopen dat ik het wetsuit schoon houd.

Vanavond over de Night Market gelopen druk maar wel weer gezellig. Veel eettenten waar je de nog levende gerechten kan aanwijzen 🙁. Voor mij hoeft dat nou niet zo.

Om mijn maag, ik heb de slager op de markt gezien, te ontzien besloten om bij een Amerikaans restaurant te eten. Met in gevlogen biefstukken. Niks levende dieren aanwijzen 👉🏻.