Duong Dong - Duiken Turtle Island

13 november 2019 - Phu Quoc, Vietnam

Vandaag vroeg opgestaan om op tijd bij de duik school te zijn. Op naar de boot om naar de duik locatie te gaan. Omdat ik twee jaar geleden voor het laatst had gedoken moest ik eerst een soort proefwerk maken 🙀. Maar ik was gelukkig geslaagd 😜.

Samen met een Duits stel en de instructeur twee duiken gemaakt. De eerste duik was min of meer een opfriscursus. Het was toch weer even wennen.

De duik locatie is best oké maar komt niet in de buurt van wat ik in Thailand heb gezien. Maar ik vond het wel weer erg leuk om te doen.

Er zitten veel kleine vissen die grote eten die Vietnamese allemaal op. Er zijn ook mooie koraal banken maar waar ik aan moest wennen is dat het erg ondiep is, nog 7 mtr.

Het wetsuit kon ik gelukkig zonder schaamte en rare luchtjes weer inleveren. Mijn maag is weer oké.

Ik zit nu bij een tent die zijn eigen bier brouwt. Bij het tweede biertje begint de Vietnamese serveerster Russisch tegen me te praten 😳. Er zitten hier nogal wat Russen. Maar het duurde even voor ik het juiste biertje kreeg. Dat soort dingen gaat allemaal weer van de biertijd af 🙀.

Morgen ga ik het eiland weer verlaten en overnachten in Ha Tien. Het havenstadje waaruit ik ben vertrokken naar dit eiland.

Het wordt een rustig dagje 20 km fietsen en 75 min varen

1. Liselore:
    20 november 2019
    Gaaf Daan, lekker duiken, fietsen en biertjes drinken, het goeie leven 😄.