Duong Dong - Ha Tien

14 november 2019 - Ha Tien, Vietnam

Na wat lummelen en een cappuccino in de stad naar de haven gefietst in Bai Vong.

Onderweg nog een T-shirt gekocht zonder mouwen, ik vind het zelf een beetje een aso shirts maar ik wil een hele bruine arm💪🏾 🤪.

Er was wel wat hilariteit in de winkel toen ik het èèn en ander ging passen, er zijn geen kleed hokjes😳. XL was zelfs te klein maar de verkoopster vond het allemaal prachtig ☺️. Gelukkig toch een shirt gevonden.

Op naar de boot. Ik moest mijn fiets afgegeven en dat vond ik niet echt fijn. Èèn maal op de boot toch even gevraagd of ik mocht kijken, zodat ik hem ook vast kon zetten.

Het weer is niet geweldig en de boot schommelt behoorlijk. Dat is best irritant en ik hoop dat ik en mijn twee broodjes ei samen aan land komen 🤢.

Uiteindelijk ging de overtocht prima. Nu het Guesthouse zoeken. Het punt is dat de wijk waar het guesthouse is niet in mijn GPS staat. Maar ik kon gelukkig ook coördinaten invoeren en dat ging perfect.

Het guesthouse staat wel naast een vogelnestjes kwekerij 😳. Dit houd in dat er de hele dag vogel gekwetter te horen is (via luidsprekers) om bepaalde zwaluwen te lokken.

Het is in Azië een delicatesse, gedroogde vogelnestjes van een bepaalde Aziatische gierzwaluw, de eetbaar-nestsalangaan (Aerodramus fuciphagus). Deze salanganen bouwen hun nestjes van speeksel 🤢🤮. Die nestjes kunnen $3000/kg opleveren!

Ha Tien is een levendige stad dat is dan wel weer grappig.

Er was een soort apotheek met veel hele grote flessen met slangen, kikkers en andere reptielen in de alchohol. Dat moet goed zijn voor de man. Er waren een paar mannen die dus een plastic zakje van deze alcoholdrank kochten. Ik vroeg of het lekker was maar dat is niet belangrijk. Het is goed voor je dinges 😮🤢.

Nu aan de fried rice dan nog een afzakkertje en op tijd naar bed. Ik ga morgen op tijd fietsen. Want ik moet een behoorlijk stuk 85 km fietsen. ‘s Ochtends is het minder warm. Wat raar is het wisselend behoorlijk. De ene dag tegen 40°C de andere nog net geen 30°C. De warmte zorgt ervoor dat ik vaak of bijna niet hoef te stoppen onderweg.