Rustdag Mai Chau

23 november 2023 - Mai Chau, Vietnam

Prima ontbijt met een dure cappuccino 65.000 VND (€2,50).

In het dorpje zelf is niet veel te beleven. De eigenaar zegt dat er 13 km verderop een waterval is maar dat is mij al vaker opgevallen ze hebben geen benul van afstand. Die waterval is ruim 30 km verderop dus dat ga ik niet doen.

Ik zwerf wat door de stad en kom een goeie koffie tent tegen. Daar komen ook toevallig twee Nederlanders Ellen en Marco. We praten wat en wisselen wat info uit.

Ik neem nog een ijsje met chocoladesaus en chocolade bolletjes. Na het bestellen duurt het eindeloos voor het ijsje komt en ik ben de enige. Wat blijkt ze hebben net de ijs machine aangezet. Het ijsje zelf is prima met chocoladesaus maar die bolletjes zijn gelatine bolletjes met koffiesmaak. Nou het is weer eens was iets anders.

Ik lunch weer bij hotel en neem een prima hamburger.

Ik fiets naar een nabij gelegen dorp wat nog authentiek is en maak wat foto’s.

Weer terug bij het hotel trek ik een paar baantjes in het zwembad.

‘s Avonds eet ik wederom in het hotel.  In mijn dome kijk ik nog wat Netflix en ga dan slapen.