Tempelverplichting

28 oktober 2023 - Chiang Rai, Thailand

Lekker aan het lummelen geweest en dus laat ontbeten. Vandaag tempelverplichting, de Blauwe en een Witte tempel. De blauwe tempel is min of meer om de hoek en ik denk te begrijpen waar Blauwe tempel vandaan komt. Alles is knalblauw. Deze tempel is gemaakt door de leerling van de maker van de witte tempel. Ik vind het een erg mooie tempel voor dit land dan. Op de Grote Markt in Haarlem zou het wel een dingetje zijn.

Voor de Witte tempel moet je betalen, €2 en ik denk hier ook te weten waarom hij witte tempel wordt genoemd. Alles is spierwit. Deze tempel is nog steeds niet af en zou waarschijnlijk klaar zijn in 2070! Hier ben ik eerder geweest in 2016. Het complex is inderdaad meer uitgebreid. Er is een soort van slotgracht om de tempel met beelden die de hel moeten voorstellen. Dat is best wat luguber, doodshoofden en uitgestoken handen uit het water. Zie de foto’s. Ook deze tempel vindt ik mooi voor Thailand dan wel.

Op de terugweg zit er ineens een irritante rammel in mijn fiets. Dus in het hotel alle boutjes gecontroleerd en die waren goed. Het blijkt het ringslot te zijn dus no worries.

Nog even wat baantjes trekken in het zwembad en dan naar de Night Market. Die zou niet zo groot zijn maar die is een paar kilometer lang. Ze hebben een aantal hoofdstraten afgezet. Her en der eet ik wat. Bij een kraampje maken ze een soort wrap met kip. Die ziet er zo goed uit dus doe er maar één.

Daarna naar de Irish pub en een Franziskaner Weissbier besteld, dat hadden ze eerder moeten zeggen. Verderop weer naar de Reggae bar. Wederom gezellig alleen die reggae muziek begint bij mij de keel uit te hangen, ik word er een beetje melig van. Gezellig zitten praten met een Canadees Russel. Die adviseerde mij om naar het “Black house” (Baan Dam) te gaan. Dat is een redelijk bizar museum.

Omdat er markt was geweest en veel eten op straat lag zaten er wel erg veel ratten op straat. Nu ben ik daar bang voor maar dit waren er gewoon veel. Voordeel, je loopt niet alleen op straat.