Thriller op het balkon

27 oktober 2023 - Chiang Rai, Thailand

Ik zat gisteravond een thriller te kijken op Netflix op het balkon. Goeie combi overal om mij heen rare geluiden van beesten dus echt lekker ontspannen op het terrein was het niet als je de enige bent.

Eigenlijk prima geslapen en op tijd wakker. Eens kijken of er ergens ontbijt is. Fiets is opgezadeld en startklaar dat is niet helemaal zo met de eigenaar van het stalen ros die moet eerst iets van wakker worden eten en koffie. Ik word geroepen door de eigenaresse “breakfast!” Yes. Een simpel ei met toast maar hier moet het op lukken.

Gelukkig is het een korte route van 25km. Maar wel met heel veel korten erg steilen klimmetjes precies waar ik niet dol op ben. Gelijk bij het guest house een klim van meer dan 10% dus gelijk buitenadem en nat van het zweet. Onderweg kom ik enorme drollen op de weg tegen die zijn niet van een buffel of een dikke toerist of iets dergelijks.  Even verderop is het duidelijk, olifanten speciaal voor Thaise toeristen.

Vlak voor een steile klim staat daar gewoon een echte koffietent dus even zwaar aan de cafeïne. Nu gaat het fietsen ineens beter toch wat verslaaft aan koffie dus. De route is wederom prachtig.

Ik had al even op internet gezocht naar een goed hotel met een zwembad en dat ook gevonden. Het is wel veel duurder dan de €12,50 die ik normaal betaald maar ja ik zit wel in Chiang Rai in het centrum aan het zwembad.

Het hotel is snel gevonden en ze hebben plek voor drie nachten. De kamer is nog niet klaar dus ik parkeer mijn fiets naast het zwembad en praat nog even met een Australisch stel. De man is wel geïnteresseerd in mijn fiets. Veel mensen willen weten wat de fiets kost, dat vind ik altijd raar.

Ik loop een stuk mee richting het centrum met een Canadees stel, omdat de vrouw de weg weet. Naar de gouden klok op de rotonden. Het centrum van de stad.

Bij terugkomst in het hotel gelijk het zwembad in. Wel weer van die irritante handdoekacties. Mensen komen binnenlopen pakken handdoeken leggen die op de bedjes en zijn gewoon een uur op de hotelkamer. Maar goed ik had er geen last van anders had ik die handdoeken weggehaald.

Omdat ik nog moest eten in de Hamburger Heaven terecht gekomen. Dat had ik van iemand in het hotel gehoord en ik liep erlangs. Dus een uitstekende cheeseburger gegeten.

Daarna een biertje gedaan bij de Irish pub maar ik vind dat bier niet zo geweldig. Daarna in een Reggae bar terecht gekomen en het was erg gezellig leuke livemuziek. Ik wilde terug naar het hotel en het regende. Normaal duur dat een half uur of driekwartier. Maar het regent al een paar uur. Dus toch nog maar een biertje.

1. Miriam:
    29 oktober 2023
    Maar nu ben ik natuurlijk ook benieuwd: Wat kost die stalen ros??

Ik dacht wat een rare foto's bij dit verhaal, maar het blijken de advertenties te zijn....
    😄