Belaagt door kinderen en oma die aan mijn haar trekt

20 november 2023 - Yen Chau, Vietnam

Voor verandering een noodle soep voor ontbijt. Dat heb ik nodig want ik moet weer fietsen.

Bij het uitchecken moet ik toch het hotel betalen. Dat snap ik niet want de eerste twee nachten gingen via Booking.com en deze ene nacht heb ik ook bij Booking.com gedaan. Na wat gepuzzel lijkt het toch te kloppen.

Deze route is niet heel zwaar maar het heuvelt wel. Onderweg koop ik een Cola maar ik kom er niet achter wat het kost. Nou de jonge dame grabbelt het wel even uit mijn portemonnee. Wel zo handig hoef ik het zelf niet uit te puzzelen.

Het sowieso raar als ik afreken dan zitten zonder schaamte in mijn portemonnee te gluren.

Bij de lunch weer een noodle soep gedaan en wederom bij het afrekenen werden de biljetten wederom uit mijn portemonnee gevist.

Ik kom aan in Yen Chau, zo te zien is hier veel accommodatie. Ik vind een hotel op de kruising. De oma van het hotel wil wel even de kamer laten zien maar niet voordat ze de haren op mijn arm bestudeerd heeft, lees aan de haren trekken. Hand in hand gaan we dan de kamer bekijken. Het is een redelijke kamer dus oké.

De kraan douche combinatie is wel wat onpraktisch. De douche zit op de kraan met als voorkeurstand de douche. Dus als je even snel de handen wil afspoelen heb je een natte rug. Wel verfrissend als je ‘s nachts na het plassen even je handen afspoelt.

Ik ga even wat sight seeing in de stad. Ik snel langs de balie van het hotel voordat oma mij grijpt. Er zitten hier op de markt best wat vrouwen in klederdracht en ik probeer foto’s te maken en soms lukt dat.

Een groep kinderen vraagt hoe ik heet en dat vertel ik ze. Nu lopen ze een groot stuk achter mij aan en schreeuwen mijn naam. Hoe kom ik daar nu weer vanaf.

In het hotel zet ik weer mijn sterke verhalen op mijn reisblog.

Het is alweer tijd voor het avondeten. Vlak bij het hotel zit een soort van snackbar. Hij heeft uitstekende kip spiesjes maar niet veel anders waar ik op zit te wachten. Ik bestel een biertje bij hem en hij scheurt weg op zijn brommer. Kijk dat vind ik nou top.

Ik moet toch iets van rijst hebben voor de vulling kip alleen is wat weinig. Dus op jacht naar de “fried rice and egg” dat ging meerdere keren best goed samen met Google translate.

Ik vind best een chique tent en laat mijn Vietnamese vertaling zien en hij snapt het meteen, denk ik. Ik krijg voor een weeshuis witte rijst en een briljant gebakken ei, een soepje dat echt vies smaakt en een groot boord met groente. Toch niet wat ik verwachten maar wel oké.

Terug in het hotel nog wat tv gekeken en naar bed