Roomservice

19 november 2023 - Son La, Vietnam

Na het ontbijt ga ik naar het busstation om te kijken of ik met de bus naar Hanoi kan. Het station is iets buiten de stad. In een groot gebouw zitten wel acht loketten maar het bijzondere is er zit helemaal niemand. Ik maak er een soort afstudeeropdracht van om te kijken of ik de twee grote bus schema’s kan ontrafelen. Met Google translate kom je een eind. Grappig is wel als een bus naar Hanoi gaat dat dat dan weer niet op de bus staat er staat een voorstadje van Hanoi op de bus. Moet je ook maar weten.

Misschien wel goed dat er niemand zat kan ik ook geen kaartje kopen. Want eigenlijk ben ik op een fietsvakantie en dan moet je je niet aanstellen over een paar heuveltjes. Dus ik besluit ter plekke dat ik de rest ga fietsen naar Hanoi dat is maar 300 km en daar heb ik zeeën van tijd voor. Maar ik ga proberen het in vijf dagen te fietsen.

Het is zondag en dat is hier nog een dag dat alles dicht is. Het viel mij al op dat het best heel rustig was op straat. Gelukkig is hier wel een goeie koffietent dus gelijk een cappuccino gedronken en verder op een patatje gegeten zoals het hoort.

Blijkbaar heb ik mij in de tijd vergist want de Formule 1 is al begonnen en ik zit nog aan de koffie. Nog even gauw wat te drinken inslaan en op naar het hotel. Daar lekker F1 zitten kijken met een biertje.

Het mooie van een luxe hotel is dat ze roomservice hebben, zo lijkt het tenminste. Eigenlijk wil ik gewoon op de kamer eten omdat er geen hond in het restaurant zit, er staan goeie dingen op de kaart dus hup naar het restaurant. Bellen durf ik niet omdat ze er de ballen van snappen. Je moet het aanwijzen op de kaart maar ik kan wijzen wat ik wil maar wijzer wordt ik er niet van, ze hebben helemaal niks, ja noodle soep.

Dan maar weer naar de overburen, het is er superdruk. Je raad het al ik neem een noodle soep met American Beef. Nieuwsgierig wat dat is, misschien een hapje bison. Maar nee Hotdog worstjes. Maar goed is weer eens iets anders dan stukken bot of gekookt kippenvel.

In het hotel nog een film gekeken en mijn spullen ingepakt en daarna naar bed.