Big Buddha day

29 oktober 2023 - Chiang Rai, Thailand

Vandaag naar het Baan Dam museum **. Die Canadees, Russel van gisteravond had het gelopen, had hij gezegd en die zag er allesbehalve sportief uit. Het is 13km lopen! Nou dan toch maar op de fiets. Onderweg nog even gestopt voor koffie bij een hele grote supermarkt, je kon er ook auto’s kopen. Altijd weer leuk die grote winkels in Thailand.

Ik heb het grootste deel over de snelweg gefietst (Thaise snelweg) dus dat schoot lekker op.

Het museum is een heel groot terrein met veel verschillende gebouwen waar van alles te zien is. Inderdaad het zijn best bizarre kunstwerken. Schilderijen, gebouwen, heftige stoelen en tafels. En nog heel veel meer. Hij heeft een grote voorliefde voor piemels! Het ene beeld heeft een grotere dan de ander. De Thaise dames gaan er giechelend mee op de foto. Dat vind ik dan weer grappig.

In hotel dacht ik nog om even te zwemmen maar er zat een hele schoolklas in het zwembad dus dat maar overgeslagen.

Dan maar wat gaan eten in de stad. Ik kwam terecht in een soort Japans achtig restaurant. Het eten zag er goed uit dus laat maar doorkomen. Dus wat van de kaart besteld. Zit er rijst en groeten bij? Yes. Nou dat is dan mooi. Dus inderdaad ik krijg alleen maar wat vlees wat overigens uitstekend smaakte. Niks rijst of groente. Omdat ik letterlijk lek gestoken werd door de muggen ben ik maar weggegaan.

Ik kwam terecht in een Italiaans restaurant en heb echt een super goeie pizza gegeten met een lekker ijsje toe. Zo nu maar een biertje omdat het de laatste dag is in Chiang Rai.

Nu blijkt het Big Buddha Day te zijn. Nu zal je denken wat heb jij er mee te maken, nou meer dan je denkt. Er mag geen alcohol geschonken worden. De eerste de beste bar schonk wel alcohol maar die ging snel dicht omdat de bardame het was vergeten.

Dus na wat rondlopen kwam ik terecht in een tent die wel alcohol schonk. Leuk detail veel van de bezoekers van de Raggae Bar kwamen daar ook naar toe. Dus het was weer gezellig.

Omdat ik morgen moet fietsen ben ik op tijd teruggegaan naar het hotel.

** Baan Dam Museum, ook bij buitenlanders bekend als het Black House Museum, is een particulier kunstmuseum dat bestaat uit een mix van traditionele Noord-Thaise gebouwen met onconventionele en hedendaagse architectuur, ontworpen door Thawan Duchanee.

1. Rutger:
    30 oktober 2023
    Het Daan Bam museum :)
    Ha je niet ook eens drooglegging in Polen met bezoek paus?
    Eet ze.
  2. Daan:
    7 november 2023
    Ja dat jij dat nog weet. De drooglegging was in Krakau. Best een traumatische ervaring.
  3. Iwan:
    3 november 2023