Larven, sprinkhanen, varkensvel en ingewanden op een stokje en toch prima gegeten

30 oktober 2023 - Mae Chan, Thailand

Op tijd opgestaan maar dat had geen effect op een vroeg vertrek. Eerst natuurlijk de samenvatting kijken van de F1 van Mexico daarna ontbijten en mijn zooi aan de fiets hangen.

Het is een redelijk lange route van 65km die grotendeels vlak is. Het deel dat dan niet vlak is is dan wel weer een dingetje. Gek genoeg gaat het fietsen wel goed maar ik voel mij niet echt in topconditie. Dus vrij vroeg gestopt om te lunchen en daarna ging het beter.

Onderweg nog een groot feest op de weg, althans dat dacht ik. Grote schalen eten staken de weg over naar een echte feesttent. Maar even verderop stond er dus een lijkkist op de weg. Dat moet natuurlijk gevierd worden.

Onderweg kwam ik nog mijn grote vriend Boeddha tegen. Deze keer zat ie boven op een trap. Het is echt een enorm beeld zie de foto.

Gelijk na aankomst in het resort even het centrum ingegaan. Omdat het maandag is is er erg veel dicht. Dus dat geeft een wat ongemakkelijk gevoel want waar ga je straks eten als alles dicht is. Toch niet weer een opgewarmde natte burger van de 7 eleven.

Weer terug in mijn huisje alle sterke verhalen op mijn blog gezet inclusief de foto’s. Daarna weer op de fiets op jacht naar voedsel. Er blijkt hier een avondmarkt te zijn waar je kan eten. Maar veel kraampjes hebben eten waar ik niet op zit te wachten. Larven, sprinkhanen, varkensvel en ingewanden op een stokje. Dat is niet wat ik ingedachte had.

Toch een kraampje gevonden met goed uitziend vlees. Geen idee wat het is maar het ziet er goed uit. Gelijk een salade met gamba’s erbij genomen dus toch heel oké gegeten.

Blijkbaar vinden die Thai die blanken wel gezellig en dat is natuurlijk ook zo. Dus ik krijgen een schaaltje met gebakken larven aangeboden, nou ik heb al eten sorry.

Een vrouw naast mij doet haar uiterste best in het Engels om met mij te praten. Dat gaat redelijk tot slecht. Ze blijkt hier een kraam te hebben dus ik krijg ineens een schaaltje Surimi (krabsticks). Erg lekker. Daar hoort natuurlijk sterke drank bij, dus dat krijg ook, iets meer dan mijn lief is. Haar man althans dat denk ik, probeert uit alle macht mij iets te vertellen maar ik snap er totaal niks van. Google helpt ook niet omdat ik het vermoeden heb dat hij niet goed kan lezen.

Gelukkig is er een andere moeder met weet ik veel hoeveel kinderen die uitstekend Engels spreekt (geleerd van YouTube) dus die vertaald alles naar het Thais aan alle aanwezigen. Dus ik begon wat somber aan de avond omdat er niks open was maar dit was gewoon gezellig.

1. Anna:
    31 oktober 2023
    Zo, Daan alles weer gelezen wat een avond tuur zo fiets jij de wereld rond. Hier is alles oke Bart komt straks zuurkool eten ik dus op naar AH, met rookworst die ligt al klaar. Gisteren weer gaan bridgen auto rijden gaat nog steeds goed, maar in donker niet zo goed maar dat zie ik dan wel weer. ben ben benieuwd naar verdere verhalen kijk er naar uit, maar kon ze nu niet via mijn telefoon vinden want hij doet niet weer niet wat ik wil wat een gedoe veel plezier en lieve groeten van mij mam
  2. Iwan:
    2 november 2023
    Wat lief dat je moeder ook meeleest.
  3. Daan:
    3 november 2023
    Ja mijn mam vind het wel spannend.
  4. Iwan:
    3 november 2023
    Wat een super mooi enorme boeddha echt indrukwekkend
  5. Bart:
    13 november 2023