De acht Chedi’s en geen bier voor Daan

24 oktober 2023 - Tha Ton, Thailand

Laat opgestaan en laat vertrokken richting Tha Ton. Ik heb volgens mij een heel mooi hotel gevonden en gereserveerd. We gaan het zien.

De route naar Tha Ton is maar 35 km en het is vlak. Rustige weg omringd door bergen.

Het gaat zeer voorspoedig en in 1 uur en 20 min. sta ik bij het hotel.

Prima kamer en een groot zwembad. Gelijk een mooi uitstapje naar een Chinees dorpje met privéchauffeur geregeld.

Omdat ik hier twee nachten blijf gelijk al mijn kleding gewassen.

Ook voor overmorgen een boottocht, voor het verdere verloop van mijn reis door de bush bush geregeld. Op advies van het routeboekje. Ik laat mij dan afzetten bij een mooi guesthouse. Het hotel waar ik nu zit heeft voor mij gecheckt of er plek is en dat is zo. Eigenlijk weer meer gepland dan de bedoeling maar het is ook lekker als het voor een paar dagen geregeld is.

Leuk detail, die boottocht heb ik al een keer gemaakt 6 jaar terug. Ik herken de ticket Office voor de boten.

Hier in de buurt is een tempel Chedi Kaew. Dat zijn acht Chedi’s (Chedi, een alternatieve term voor een boeddhistische stoepa). Die staan gelukkig allemaal op een rij op een berg en een leuk detail, al die Chedi’s staan een paar honderd meter van elkaar. Ik dacht ik loop er even heen maar ik ben dus stevig aan de wandel geweest. Maar er zijn hele mooie beelden bij.

Op de terugweg naar het hotel even een biertje halen bij de 7 eleven. Maar voor vijven mag jij die koelkast helemaal niet openen. Het is kwart voor vijf dus jij geen bier. Dus jij naar het hotel en daar was gelukkig de koelkast van het slot.

Daar lekker in het zwembad gelegen met een b..rtje

Nu eens kijken waar ik kan eten. In het hotel kan het niet maar tegenover de 7 eleven wel. Simpel tentje met best wat toeristen. Er staat een oud vrouwtje helemaal alleen te koken maar ze kan het prima bijhouden. Ik heb echt heerlijk gegeten.

1. Miriam:
    25 oktober 2023
    Das een snelle tijd zeg van a nr b!
    Race monster

En tja tijd is tijd het is geen ns hé....
  2. Daan:
    26 oktober 2023
    Ik moet nog even wennen niet alles vol te willen plannen. Want ik heb nu nog zeker geen haast.