De grotten van Chiang Doa en een vogel die niks pikt

20 oktober 2023 - Ban Tham, Thailand

Nou de schnitzel gisteravond was prima. Ook nog even Netflix gekeken. Toch blij dat ik mijn iPad mee heb.

Toch weer wat onrustig geslapen maar dat mag de pret niet drukken.

Weer wat spraakverwarring bij het ontbijt. Omdat ik een cappuccino bestel krijg ik geen ontbijt maar wel de rekening.

Ik snap zelf niet waar dat nu misging. Dus nog maar eens ontbijt besteld. Dit kost toch wat meer tijd dan ik gehoopt had. Maar goed ik hoef maar 40 km fietsen. Zit ik lekker aan mijn American breakfast land er een vogel op tafel en gaat lekker mee eten. Bang is ie niet wegwuiven lukt niet echt.

De lunch onderweg ging ook soepel. Gebakken ei met rijst omdat ze iets anders niet snapte. Wel mooi aan het water gezeten.

Het is een mooie rustige route. Er ligt een bijzonder tempelcomplex op de route. En inderdaad is het anders dan anders. Hele mooie beelden van dieren en draken zie de foto’s.

Gelukkig was mijn broek kort of anders gezegd lang genoeg dus ik mocht het tempelcomplex op.

In Chiang Dao kan je ook grotten bezoeken dat is vlak bij het eindpunt van vandaag. Ik was best laat en vroeg hoelang het bezoek duurde. Maar daar kwam ik redelijkerwijs niet achter.

Dus toch kaartje gekocht. Bij binnenkomst blijk ik alleen een kaartje voor Boeddha te hebben en moet ik binnen weer een kaartje kopen (vind het wat verdacht) voor een rondleiding.

Best een leuke grot. Ik heb zelden meegemaakt dat je op handen en voeten door een grot kruipt. Sommige doorgangen daar pas ik net aan doorheen. Gelukkig ben ik niet claustrofobisch maar ik heb zo mijn grenzen.

Na de “rebirth” uit de grot opzoek naar een slaapplaats.  Er zijn er hier veel maar ik zoek er één met een zwembad maar die blijkt vol.

Gelukkig toch een mooi huisje gevonden en ik mag het zwembad van het andere resort gebruiken.

Op het resort kom ik twee iets wat bijdehante Nederlandse dames tegen. Die kom ik dus ook tegen bij het zwembad. Of ik wat foto’s wil maken. Ohja hoor geen probleem maar dat moest best vaak over. Nou je moet niet zeuren je staat er prima op. Ze zijn hier om handtasjes in te kopen of zoiets die ze in Nederland op de markt weer verkopen.

Of ik wel mee terug wil lopen omdat de weg gevaarlijk is (lees honden). Dat is dan wel weer grappig.

Je kan hier ook prima eten ik neem Tom Yum Gai. Die is echt zo scherp dat ik daar toch even aan moet wennen. IJsje toe was even puzzelen, wederom door de spraakverwarring. Maar ik heb een prima ijs gekregen.

Nog wat na geborreld en nu naar bed.

1. Iwan:
    20 oktober 2023
    Wat een prachtige beelden bij die temple!!
    Leuk biertje toe😁
  2. Miriam:
    21 oktober 2023
    Gave beelden bij de tempel met al die kleuren!
    En en rebirth... jij maakt wat mee zeg
    Leuk om te lezen Daan
  3. Liselore:
    22 oktober 2023
    Mooie beelden! Ja waarschijnlijk ben je afgezet, dat zijn altijd van die trucen daar 😅. Maar ja, wel wat moois gezien! Lekker dan een rebirth 😂 en leuk biertje ja 🍺