Toch niet helemaal alleen in bed

23 oktober 2023 - Fang, Thailand

Ik sta wat laat op omdat ik toch maar weinig hoef te fietsen. Tijdens het aantrekken van mijn fietskleding, één been in mijn fietsbroek, bedenk me, waarom zou ik nu al weggaan uit Fang, als ik zo door fiets ben ik twee weken voor einde van mijn vakantie al op het eindpunt.

Dus ik besluit nog een dagje te blijven. Ik ga naar een warmwaterbron, Doi Pha Hompok National Park. Dus toch weer fietsen maar het is heen en terug 20km dus dat is goed te doen.

Het is een groot opgezet park met maar één kleine geiser. Wel leuk om te zien maar de poespas er omheen is wat overdreven. Restaurants, baden, sauna, huisjes en winkeltjes en dat voor één geiser.

Bij terugkomst lummel ik nog wat in het hotel en ga zo eten.

Bij een echte koffietent een cappuccino besteld. Zit die Thai mij toch raar aan te kijken. Andere Thai erbij ik dacht dat het over warme of koude cappuccino ging en welk voormaat beker of zoiets. Nee ze hebben geen koffie. Het staat op de gevel op de vlaggen en op de deur.

Dus terug naar het hotel bij twee giechelende serveersters een cappuccino besteld, begrepen en gekregen.

Nog wat Netflix kijken en daarna eten. Ik heb dus wel gegeten in die koffietent en het eten was prima. Ik bestel een klein biertje wijs het aan op de kaart, ik had dezelfde Thais als vanmiddag. Krijg ik een groot en het verkeerde bier. Ik probeer uitleggen dat het niet klopt dus schenkt hij gelijk in. Soms vraag ik mij af wat ze denken. Ik snap dat je elkaar niet begrijpt. Maar waarom ga dan toch door. Maar goed ik heb prima bier en heerlijk gegeten dus wat zeur ik nou.

Zwaar bewapend met oordoppen naar de “24bar”. Veel minder druk dan gisteren maar de muziek is lekker hard. Biertje (620ml) besteld. Het grappige is als je twee slokken neemt van je bier dan schenkt de serveerster gelijk weer bij of ze neemt zelf een paar slokken van jouw bier. Dat raad ik ze af omdat in Haarlem te doen.

Op tijd naar bed. Blijkbaar slaap ik toch niet helemaal alleen. Er lopen grote mieren in mijn bed. Dus niet van die huis tuin en keuken miertjes uit NL maar van die afgetrainde beesten. Dit is toch een plek waar ik ze liever niet heb. Het zijn er maar weinig een stuk of tien dus ik heb ze deur gewezen. Nadeel is dat elke kriebel die je voelt voor je gevoel zo’n grote mier is. Dus dat slaapt wat onrustig.

1. Liselore:
    24 oktober 2023
    Gezellig dat de serveerster meedrinkt 😂
  2. Daan:
    26 oktober 2023
    Het lijkt wat onschuldig ik moet er best om lachen. Maar alles is bedoeld om zoveel mogelijk te drinken.