Veel klimmen en de draaiende wok

24 november 2023 - Hoa Binh, Vietnam

Het beste ontbijt tot nu toe. Müsli gebakken ei en diverse broodjes. Vandaag misschien wel de zwaarste etappe. Die begint met een mega steile klim van 8% en dat 15 km lang. Zoals de meeste wel begrijpen verheug ik mijn daar nu niet meer op.

De klim is zwaar maar niet al te lang. Ik merk wel dat ik op tijd moet lunchen dat klimmen kost veel energie.

Onderweg vind ik een prima plek om te lunchen. Een zelf draaiende wok. Even alle ingrediënten erin en klaar. Hier kan ik zeker op vooruit.

Ik kom aan in Hoa Binh, het begin van de stad is extreem stoffig. Waarom weet ik niet goed maar hier ik niet in een hotel. Alles zit onder een paar mm stof.

Als ik door fiets is het gelukkig weg en ga naar het hotel in het routeboekje. Het is een luxe hotel maar nog niet klaar. Ik vraag aan de balie of ik niet in de herrie van de verbouwing kom te zitten. Dat zal niet het geval zijn. Na wat onderhandelen over de prijs ben ik akkoord.

Ik merk dat ik bekaf ben van het fietsen dus doe rustig aan.

Het hotel staat langs de rivier met een lange boulevard. In stad ga ik op jacht naar eten. Door dat fietsen heb ik doorloopt trek. Ik kom terecht bij een BBQ Singapore restaurant. Ik krijg een gietijzeren pannetje dat bloedheet is. Het duurt even voor ik kan eten omdat het veel te warm is om te eten.

Als ik terug loop naar het hotel is het druk op de boulevard er is markt met van alles en nog wat best heel gezellig en loop even op en neer. Maar ik ben te moe en ga terug naar het hotel. Gelukkig is er ook muziek en die staat onder mijn raam knal hard. Dus wederom de oordopjes afgestoft.

Maar gelukkig even na tien uur is het stil.

1. Rutger:
    26 november 2023
    15km, 8%, daar zou mijn Alto ook moeite mee hebben. Gelukkig is er best wel lekker bier en daar zit ook veel energie in.