Op weg naar Fang

22 oktober 2023 - Fang, Thailand

Ik sta rustig op ik merk dat ik gisteren toch flink heb zitten buffelen. Ik bekijk de samenvatting van de F1 sprintrace. Daarna het fietsje opzadelen en de sleutel afgeven. Dankjewel in Thais meer niet. Opzoek naar ontbijt. Prima ontbijtje in een leeg restaurant bij een gezellig tankstation. Gelijk ook een prima cappuccino gedronken. Hier kan ik wel even op voorruit.

Het is weer een schitterende route door kleine dorpjes en over mooi landschappelijk gebied. Gelukkig niet veel heuvels en dus niet veel klimmen.

Onderweg nog even een prima cappuccino gedronken met een berengebakje. Hiermee red ik het wel tot aan Fang. De laatste paar kilometer begint mijn fietsnaaf rare geluiden te maken dat was mijn vorige reis ook al zo. In Fang aangekomen gelijk naar het hotel dat in het routeboekje staat gefietst. Nog even snel naar de naaf gekeken en ik vermoed dat de riemaandrijving de boosdoener is. Gelukkig heb ik een grote lipstift mee speciaal voor geluidsdemping van de riem. Dat gaan we zo even checken.

Ik heb mijn stalen ros nog niet afgezadeld of het begint een partij te regenen.

Na het douchen en een biertje de stad in. Maar eerst even naar die riem van mijn fiets kijken. Ik ben er niet helemaal uit of de lipstift nu wel werkt daarvoor moet ik fietsen en daar heb ik nu even geen zin in.

Er is een grote markt gezellige waar veel eten maar vooral veel elektrische rommel verkopen voor bijna niks. Milieu en plastic daar is hier nog geen aandacht voor echt alles je krijgt is van plastic, bekertjes, rietjes en tasjes.

Een jaar of zes geleden was ik ook in Fang. Toen was er een leuke bistro met livemuziek met serveersters die je bier op dronken maar die is er niet meer. Na wat zoeken toch iets van een barretje gevonden. Heerlijk bier met ijs, niet echt dus.

Om wat af te koelen naar het hotel teruggegaan. Maar de airco doet het niet. Gemeld aan de receptie en ik kreeg een andere kamer waar de airco het ook niet doet!  Dus weer een andere kamer, daar doet de airco het wel.

Nu de stad in. Vlak bij het hotel is het uitgaansgebied althans het lijkt erop. Wat een nadeel is is dat de muziek zo hard staat dat het onaangenaam is. Gelukkig heb oordopjes mee dus dan is het prima te doen.

Op naar de volgende tent. Doe maar een biertje zonder ijs ja. Dus ik krijg één biertje met een emmer ijs. Ja de Thai en ik begrijpen elkaar steeds beter.

Blijkbaar vinden de Thai het leuk dat er een blanke is. Ik poost met iedereen en een dame zorgt ervoor dat er altijd ijs in mijn bier zit. Precies wat ik niet wil maar ik kan geen nee zeggen natuurlijk. Ook krijg ik popcorn en chips, ik zie er natuurlijk zo uitgehongerd uit.

Na toch meer bier dan het plan was, de flesjes hier zijn 620 ml naar het hotel terug gegaan.

1. Liselore:
    24 oktober 2023
    Haha lekker hoor bier met ijs 😂
  2. Bart:
    24 oktober 2023
    Cool ijsbier🍺
  3. Daan:
    26 oktober 2023
    Bier is een serieuze zaak daar gooi niet zomaar ijs in.