Hanoi dag 3 fietsdoos antikraak

28 november 2023 - Hanoi, Vietnam

Na het ontbijt ben ik begonnen met de fietsdoos maar het is erg warm in het hok waar ik die doos aan het maken ben dus ik ga even naar buiten en wat drinken.

Als ik terugkom ligt er opeens een Vietnamees te slapen. Blijkbaar trekt die doos mensen aan. Het hotelpersoneel zegt dat ik gewoon door kan gaan. Maar ik ben bang dat die Vietnamees in die doos springt. Nee dat vind ik asociaal, die mensen van het hotel werken zich een slag in de rondte dus ik besluit te gaan lunchen.

Ik ga bij een klein restaurantje lunchen ze spreken geen Engels en ik geen Vietnamees. Ik bestel beef met friet dat kan ik op kaart aanwijzen. Dus ik krijg friet en daarna nog friet met beef. Ja soms ben ik zo gek dan bestel ik twee gerechten. Ik vraag mij af wat denkt iemand die de bestelling opneemt.

Naast het hotel kan je geld wisselen en omdat ik best wat dollars heb waar ik vanaf wil vraag ik naar de koers. Die is erg goed gewoon de wisselkoers. Dus ik wissel 100 dollar maar die koers krijg je alleen als je een briefje van honderd dollar hebt en die heb ik niet. Maar wel twee keer 50. Toch iets te bijdehand.

Ik voelde het al aan mijn klompen is biertijd of eigenlijk het is al veel te laat. Ik ga weer naar het wel bekende straatje.

Nu is tijd om te gaan eten en ik eet bij een Koreaans BBQ restaurant.

Ik geef duidelijk aan dat ik alleen ben en aan een halve koe heb ik echt wel genoeg. Maar het valt erg mee. Gelukkig mag ik mijn eten zelf BBQ-en.

Nog een biertje en dan terug naar het hotel.

1. Iwan:
    1 december 2023
    En... is die Vietnamees van je doos af?